حسن سلیمانی

فکر نو، بینش نو، چهره جدید ...گام دوم انقلاب

لزوم تشکیل کمیته اشتغال امام خمینی (ره)؛ خروج از بحران بیکاری

✍ *دکترحسن سلیمانی*
       

🆕 *فکر نو، بینش نو، چهره جدید*


✅ *لزوم تشکیل کمیته اشتغال امام خمینی (ره)؛ خروج از بحران بیکاری*

🎦  اصل ۲۸ قانون اساسی بیان می دارد: هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. *دولت موظف* است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل *ایجاد نماید*.

این در حالی است که چندی قبل ریئس جمهور خطاب به ملت ایران عنوان کرد: وظیفه دولت این نیست که برای مردم ایجاد شغل نماید!؛ و یأس و ناامیدی فراوانی را در دل مردم و خانواده ها ایجاد نمود.
حال جای این سئوال مطرح می شود که وجود *وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی* چه دردی را از کشور دوا می کند؟
نهادها و بازوهای توانمند غیر-دولتی فراوانی در کشور وجود داشته که بار مسئولیت اشتغالزایی را برای مردم بر دوش می کشند؛ و از جمله آنها می توان به *بنیاد* پُربرکت *برکت* و با همکاری نیروهای مخلص در غالب *نیروهای جهادی دانشگاه، بسیج و حوزه* اشاره نمود.
ضمن اینکه برخی از ارگان ها نیز در غالب قوانین داخلی خود، اعتباراتی را برای احداث و راه اندازی بنگاه ها و مشاغل خانگی برای هموطنان اختصاص می دهند و بعضاً شاهد موازی کاری هایی در این زمینه می باشیم.
ناگفته نماند، طرح جدیدی را نیروهای مسلح در پیش گرفته که در آن اقدام به مهارت آموزی سربازان در طول خدمت خود می نمایند و به جرأت می توان گفت، یکی از بهترین تصمیماتی است که در طول عمر انقلاب اسلامی گرفته شده و اکثر خانواده‌ها از آن حمایت و پشتیبانی می نمایند (شایان ذکر است که این طرح باید به صورت ویژه ای حمایت و گسترش یابد).
💯 با تصویب قانون مناسب در این خصوص و ادغام و ساماندهی این گونه فعالیت ها در غالب *کمیته اشتغال امام خمینی (ره)* خدمات جهادی ارزنده ای به هموطنان قابل عرضه است.