شهریار حیدری

نفع سالانه ۲۴ میلیون‌تومانی قانون کولبری به مردمان مرزنشین

حدوداً سه سال پیش در قالب یک طرح در مجلس شورای اسلامی، قانون کولبری یا ساماندهی معیشت مرزنشینان را پیشنهاد کردیم و به موازات طرح کولبری دولت هم یک لایحه در همین چارچوب تنظیم کرد و طرح و لایحه با هم تلفیق شد؛ بنده به عنوان مسئول تلفیق طرح کولبری در مجلس به همراه بسیاری از همکاران دیگر پیگر آن بودیم

شهریار حیدری، رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس:

✅نفع سالانه ۲۴ میلیون‌تومانی قانون کولبری به مردمان مرزنشین

☑️از آنجا که مراحل قانونی این طرح در مجلس طی و توسط شورای نگهبان تأیید و تصویب و آئین‌نامه اجرایی آن در دولت تنظیم شده؛ قابل اجرا است و امیدواریم قبل از اتمام سال جاری اجرایی شود.

☑️حدوداً سه سال پیش در قالب یک طرح در مجلس شورای اسلامی، قانون کولبری یا ساماندهی معیشت مرزنشینان را پیشنهاد کردیم و به موازات طرح کولبری دولت هم یک لایحه در همین چارچوب تنظیم کرد و طرح و لایحه با هم تلفیق شد؛ بنده به عنوان مسئول تلفیق طرح کولبری در مجلس به همراه بسیاری از همکاران دیگر پیگر آن بودیم و خوشبختانه سال گذشته به تصویب رسید.

☑️در سال جاری هم این طرح با دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بعد از آن رفت و برگشتی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان داشت که خوشبختانه دو ماه گذشته این طرح مجدداً با فوریت تصویب و برای اجرا به دولت ارسال شد.

☑️این طرح تمام شهرستان‌ها در تمام مرزهای کشور را شامل می‌شود و درآمدهای خوبی برای مردمان مناطق مرزنشین دارد. طرح کولبری شامل تمام خانوارهای مرزنشین غیر از کارمندان رسمی است و براساس این طرح ماهی حدود 2 میلیون تومان از محل تخفیف سود بازرگانی به حساب سرپرست خانوارهای مشمول طرح واریز می‌شود. بنابراین از مزایای این طرح می‌توان به درآمد ماهیانه دو میلیونی و سالانه 24 میلیون تومانی به نفع مردمان مناطق مرزی کشور اشاره کرد.

☑️در مرحله اول در استان‌های کرمانشاه کردستان آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به اجرا درخواهد آمد و در مرحله بعد در چند استان مرزی دیگر اجرایی خواهد شد که مزایای بسیار خوبی برای مرم مرزنشین دارد. از آنجا که مراحل قانونی آن در مجلس شورای اسلامی طی و توسط شورای نگهبان تأیید و تصویب شده و دولت هم آئین‌نامه اجرایی آن را تنظیم کرده است قابل اجرا است و امیدواریم قبل از اتمام سال جاری اجرایی شود.