ذبیح الله محمدی بردبری

فرصت طلبی در صفوف انقلابیون

با پیروزی جریان انقلابی وبا وفور نیروهای خدوم و مخلص افرادی فرصت طلب نیز به واسطه چابلوسی، تملق و دروغ اقدام به غصب جایگاه ها و مناصب مریریتی کردند. این افراد با پا نهادن بر دوش  افراد مومن و انقلابی و درنوردیدن مرزهای اخلاقی توانسته اند غاصب جایگاهای مدیریتی شوند.

فرصت طلبی در صفوف انقلابیون

  • با پیروزی جریان انقلابی وبا وفور نیروهای خدوم و مخلص افرادی فرصت طلب نیز به واسطه چابلوسی، تملق و دروغ اقدام به غصب جایگاه ها و مناصب مریریتی کردند. این افراد با پا نهادن بر دوش  افراد مومن و انقلابی و درنوردیدن مرزهای اخلاقی توانسته اند غاصب جایگاهای مدیریتی شوند. فرصت طلبان با اتخاذ شیوه های نوچه پروری و حامی پروری معمولا برای حفظ و استحکام جایگاه خود افرادی را در کنار خود مهره چینی می کنند که فاقد هر گونه آرمان و آمال متعالی باشند تادر آینده برای آنها خطری در پی نداشته باشند و در تصمیمات اتخاذ شده و برونداد جلسات و شورا فقط همان رای مدیر فصل الخطاب باشد تابه اهداف شوم وننگین خودبرسند.
    افراد لایق و کارآمد معمولا نه تن به هر خفت و کاری می دهند و نه زیر بار بی قانونی و چاپلوسی می روند.
    مدیران بی لیاقت عوض نگران بودن امور مردم برای نگه داشتن میزشان دنبال ارتباطات و زد و بند بیشتر و بقاء خود در بده بستان با دیگران اند.
    این جماعت سوداگرانی ممتاز و حرفه ای هستند و برای استمرار موقعیت و مقام خود، حاضرند با همه کس و بر سر همه ی اصول وارد معامله شوند و مدت هاست که از ریشه بریده اند و به ریش آویخته اند و اساسا خیلی زود تعهدات سیاسی- اجتماعی خویش را که در بدو تصاحب منصب و مقام خود بدان تظاهر کرده بودند، فراموش می کنند.
    اما، آیا رواست با این همه جد و جهد بدنه اجتماعی نیروهای انقلابی و هزینه های سنگین که درطول زمان متحمل شدند مناصب مدیریتی بعضادراختیار فرصت طلبان  قرار گیرند که چون از مرام و جناح اصلاح طلبان طرفی بر نبسته اند اینک تور صیادی خود را در میان اصولگرایان پهن کرده اند و با سوء استفاده از مبارزات و تلاش های صادقانه فرزندان مومن و انقلابی این مرز و بوم، بر سر هدفی جز کسب و تثبیت پُست و مقام و در دل سودایی جز برگرفتن لقمه های چرب و شیرین از سفرۀ اصولگرایی برای خود و اعوان و انصار و اقوامشان ندارند تلاش کنند؟
    به دلایل مختلف و از جمله استیلای افراد و مدیران فرصت طلب و فرصت سوز، حقیر و ناکارآمد، هنوزدولت آفای رئیسی به اندازه وزن و قَدر خود قادر به پیشروی و حصول دستاوردهای ملموس و پایدار نشده است ؛ زیرا که چنین افرادی اساساً اهداف و آرمان های ارزشی وانقلابی را باور ندارند و کعبه و قبله آمال شان کسب و حفظ مقام و موقعیت فردی و جناحی است و جز به منافع حقیر خویشتن و اطرافیان شان نمی اندیشند و سودای دیگری در دل و سر نمی پرورانند؟
     اینگونه افراد عافیت طلب و خودخواه، با خیمه زدن بر مناصب کلیدی و تبدیل محل خدمت به "پاتوق اقوام، اعوان، احباب و اذناب" خویش، همچون "جداره ای قطور  از چربی"، دور قلب نیروهای انقلابی را فرا گرفته و مانعِ کارکرد درست و بهینه آنهامی شوند .
    ما می توانیم با افشای چهره این افراد ریا کار و فرصت طلب، ودروغگومانع از تعمیق و گسترش سوء استفاده ایشان از پست و مقامی که به عنوان امانت به ایشان واگذار شده است ، بشویم ... ؛
    نباید گذاشت آن ها با بهره گیری از سکوت و انفعالِ ما هر چه می خواهند با بیت المال و مصالح و منافع عمومی و ملی انجام دهند و صدای کسی هم در نیاید.