هادی طاهری پارسا

بحران ویروس کوید19 و جهان

کوید19 یا کرونا خیلی سریع و ساده تبدیل شد به یک اپیدمی جهانی دشوار! بزرگترین آسیب را به اقتصاد جهان وارد کرد و بسیاری از کسب و کارها را بطور کل فلج نمود اما این سرآغاز داستان است؟

آیا بحران جدیدی فرا می‌رسد؟ کرونا خیلی سریع و ساده تبدیل شد به یک اپیدمی جهانی سخت! جبری برای همه است و گویی گریزی از آن نیست؛ همه را خانه‌نشین کرد و برخی را زمین‌گیر! بزرگترین آسیب را به اقتصاد جهان وارد کرد و بسیاری از کسب و کارها را بطور کل فلج نمود اما این سرآغاز داستان است پیش‌بینی می‌شود درد بی‌نانی منجر به بی‌جانی حتی بدون ویروس شود میلیون‌ها شغل یا از بین رفتند و یا در حال از بین رفتن‌ هستند. شما باید شغل خود را برای ۵ ماه آینده آماده کنید، زیرا بعد از این مدت، اوضاع به یک نرمالیته جدید تبدیل می‌شود-این یعنی شرایط به حالت عادی قبل بر نمی گردد، زیرا جهان ارزش‌های جدید خود را دوباره تعریف می‌کند و عادی بودن جدید را ایجاد می‌کند-. شما برای نجات شغل یا کسب و کار خود برنامه‌ای دارید!؟ چطور باید کسب و کار خود را با این شرایط سازگار کرد؟

واضح است که برخی صنایع در حال حاضر وا با این شرایط دچار رکود شده اند و باید به دنبال راه حلی برای زنده ماندن این کسب و کارها نمود.

باید برای  پنج ماه آینده آماده شد زیرا که جهان و به طبع آن کلیه کسب و کارها بعد از این مدت وارد فضای جدیدی خواهد شد که شبه شرایط عادی قبل نمیباشد زیرا جهان ارزشهای جدید خود را دوباره تعریف میکند و عادی بودن جدید را ایجاد میکند که افراد با هوش عملکرد بهتری داشته که میدانند چگونه خود و کسب و کار خود را با شرایط جدید سارگار کنند و عده ای هم برعکس درجا زده و عملکرد کمتری خواهند داشت. پس بجای اینکه انرژی خود را با اخبار منفی و انواع نظریه های توطئه در شبکه های اجتماعی صرف کنید به خلاقیت پرداخته تا در این دوران قهرمان شوید.