محمد وشنی

بیوگرافی و اهداف و برنامه ها

۱- دوره ژست های سیاسی و جنایی به سر رسیده ۲- مانند زمان جنگ به جوانان اعتماد کنیم و امور تقنین و نظارت را به آنها بسپاریم ۳- مجلس جای آزمون کوشش و خطا نیست


محمد وشنی ( مشهور به محمد کُرده )                                                                                                    
 وکیل پایه یک دادگستری 
 کارشناس ارشد حقوق خصوصی 
 کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه قزوین ، البرز و آبیک
 کُد نامزد :  72
بیوگرافی :
در سوم آذرماه 1354 ( هرچند در شناسنامه سهواً 25 شهریور 54 قید گشته ) در خانواده ای مذهبی و از طایفه موسیوند در شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه به دنیا آمد ( پدرش مرحوم حاج بهرام وشنی بنا به اذعان اکثریت کسانی که وی را می شناسند فردی بسیار مردمدار ، مؤمن ، متقی و خداترس بود که در سال 1385 فوت نمود ) از اواخر سال 1359 به همراه خانواده به شهرستان البرز و شهر الوند مهاجرت و ساکن شد . تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی حقوق از دانشگاه کار در این شهرستان به پایان رسانده و کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد تاکستان با کسب نمرات عالی و رتبه ممتاز دریافت کرده است .  
سوابق اجرایی :
1-انجام وکالت و مشاوره حقوقی به موکلین و متقاضیان در مراجع قضایی و غیرقضایی قریب به 20 سال
2- مشاور حقوقی تعداد زیادی از دوایر و مراجع دولتی ، عمومی و خصوصی از جمله ؛ شهرداری قزوین ، شهرداری محمودآباد نمونه ، شورای شهر الوند ، بانک کشاورزی ، شرکتهای پوشینه بافت ، هنرورز ، پلاستیلوکس و .....
آثار و تألیفات :
1-ارائه و نگارش چندین مقاله علمی ، حقوقی و اجتماعی در جراید و روزنامه های کثیرالانتشار 
2- سرودن اشعاری در قالب های قصیده ، غزل ، رباعی و دوبیتی و بعضاً طنزگونه در خصوص مسائل جامعه
اهداف و برنامه ها ( در صورت راهیابی به مجلس ) :
1-اهتمام ویژه جهت تصویب قوانین متقن ، محکم و استوار از طریق استفاده از خرد جمعی . بالاخص لحاظ نظرات صائب دکترین حقوقی و حقوقدانان کشور و خاصه قضات شریف مراجع قضایی و وکلای محترم ، که بهتر از هرکسی اشراف به نقاط ضعف و قوت قوانین دارند ، بطوریکه بعداً نیازی به استفساریه ، اصلاحیه و .... نباشد . 
2- سعی و اهتمام ویژه جهت برون رفت وضعیت رکود صنایع استان و تبعاً بهبود وضعیت اشتغال و معیشت کارگران زحمتکش کارخانجات از طرق مقتضی و قانونی . 
3- کسب اعتبارات ، تسهیلات و بودجه استانی متناسب و هموزن نیازها ، دغدغه ها و مشکلات استان در کلیه زمینه ها مانند صنعت ، کشاورزی ، آموزشی ، ورزشی و .... ( ضمن ارتقای وضعیت بودجه استان از ردیف بیست و هفتم در میان استانهای کشور ) عملاً کلیه کاستی ها و ردیف اعتبارات متعلقه بابت هر موضوع ، به صورت مدون در قانون بودجه هر سال پیش بینی شود .
4- سعی و اهتمام ویژه جهت به سرانجام رساندن طرح ها و لوایحی که در مجلس دهم مطرح ، ولی منجر به تصویب قانون لازم و مقتضی نشده اند . منجمله ؛ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، طرح اصلاح برخی از قوانین و مقررات وکالت ، طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ..... 
5- در راستای انجام وظایف نظارتی یک نماینده مجلس ، پیگیری تا حصول نتیجه لازم و مقتضی جهت استقرار ، استواری و برخورداری مردم شریف حوزه انتخابیه از امکانات مورد نیازی که برابر عرف و روال معمول از آن          بی بهره مانده اند ، همچون تجهیز ، تدارک و ساخت امکانات درمانی و بیمارستانی در  برخی از نقاط پرجمعیت حوزه همچون الوند و اقبالیه و ....
6- همچنین اهتمام ویژه در منع بکارگیری افراد و اشخاص ناکارآمد در سطح مدیریت کلان استان ، منجمله ادارات و دوایر دولتی و اجرایی ، هیأتهای ورزشی و .... و بالتبع شناسایی افراد کارآمد و متخصص در این خصوص .  
7- نظر به اینکه ، وظایف یک نماینده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عبارتند از ؛ وظیفه تقنینی                     ( قانونگذاری ) وظیفه نظارتی و وظیفه پاسخگویی به استعلامات قوه مجریه ، لذا جهت جلوگیری از اطاله کلام و با وصف آگاهی و وقوف کامل به موارد معنونه ( به جهت اقتضای شغلی ) به عنوان نمونه هایی از آنچه غایت و مقصود حضور در عرصه انتخابات پیشروست ، از بسط برنامه ها و اهداف ،  بیش از این ، خودداری می گردد .  
ما معتقدیم و بدون تعارف می گوئیم : 
1- دوره ژستها و بازیهای بلافایده سیاسی و حزبی تمام شده و وارد مرحله ای جدید در سطح کلان کشور با حضور افراد متخصص ، متعهد و شجاع شده ایم و بگذاریم مردم بدون ترغیب و تطمیع های حزب و جناحی که منسوخ شده ، آزادانه و بدون وسوسه نماینده خود را انتخاب کنند . 
2- موقعیت زمانی حساسی که هماکنون به جهت اعمال انواع و اقسام تحریمها ، در آن قرار داریم ، اقتضا دارد مجلس شورای اسلامی ما مانند زمان جنگ تحمیلی ( که جوانان ما در برابر دشمن تا دندان مسلح مدیریت جنگ را بدست گرفته و پیروز شدیم ) هماکنون نیز ، توسط جوانانی مخلص ، انقلابی ، متعهد ، متخصص و شجاع اداره شده و به جوانانمان مانند زمان جنگ اعتماد نماییم . 
3- مجلس شورای اسلامی جای آزمون و خطا نیست که یک نماینده 2 سال اول نمایندگی خود را به یادگیری امور مجلس و وظایف خویش اختصاص دهد و صرفاً در 2 سال پایانی به حرکت و تحرک افتاده و بالاخص در 6 ماه آخر ، وی را فریاد زنان پشت تریبونهای مکرر و متوالی ببینیم ، بلکه نماینده مجلس باید از همان روز اول ، احاطه به همه وظایف خویش و امور مجلس ، منجمله تسلط به آئین نامه داخلی آن داشته باشد .
ستاد انتخابات محمد وشنی ( محمد کُرده ) وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی 
کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستانهای قزوین ، البرز و آبیک