محمد حسین محمدی

امتیاز مثبت تیم سیاست خارجی و کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم چیست

این روزها با دیدن لیست و اسامی کاندیداهای مجلس یازدهم شورای اسلامی به یک اسم بر می خوریم که تا حدودی می تواند خیال بخش سیاست خارجی مجلس آینده را راحت می کند.

یکی از ارکان مهم مجلس شورای اسلامی بخش سیاست خارجی و کمیسیون امنیت ملی آن است.در ادواری که نمایندگان خبره ای در این بخش حضور داشته اند مجلس در مسیر خوبی افتاده و روابط دیپلماتیک ما با بسیاری از کشورها رو به بهبودی نهاده و بالعکس عدم حضور نمایندگان شاخص این حوزه باعث خسران و زیر سوال رفتن شاکله مجلس در چشم انداز سیاست خارجی مجلس ما شده است.

 

 

 

در مجلس دهم با وصف حضور فلاحت پیشه در راس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،این کمیسیون نتوانست جایگاه ویژه خود را در سطح بین الملل حفظ کند و گاه اظهارات نسنجیده وی باعث ایجاد جوسازی و سو استفاده دشمنان نظام نیز شد.

 

 

 

در دور نهم مجلس هر چند علاالدین بروجردی رییس کمسیون امنیت ملی مجلس بود اما کیست که نداند حضور حجت الاسلام وحید احمدی نماینده حوزه انتخابیه کنگاور باعث سنگین تر شدن کفه ترازوی سیاست خارجی مجلس نهم نسبت به ادوار گذشته شده بود و تشکیل گروههای دوستی بین مجالس ایران پارلمان های کشورهای اروپایی،مانند لهستان چقدر جایگاه ویژه ای برای مجلس ایران تعریف و یا حتی باز تعریف کرد.

 

 

در این عرصه شیخ وحید احمدی معروف به شیخ دیپلمات و یکی از طراحان و مجریان سیاست خارجی مجلس است که حضور مجدد وی در انتخابات مجلس پیش رو نوید بخش حضور پر قدرت مجلس ما در عرصه های بین الملل را می دهد که امیدوارم حضور وی در عرصه انتخابات مورد توجه و وثوق مردم حوزه انتخابیه شرق استان کرمانشاه واقع گردد.

 

خوشبختانه بررسی های انجام شده در مورد میزان مقبولیت وی در حوزه انتخابیه اش و اقبال مجدد مردم به این نماینده کار کشته و بین المللی ما را به حضور مردی در راس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امیدوارتر می‌کند که انتخاب وی بخشی از نقصان روابط دیپلماتیک ما در عرصه جهانی را پوشش و از نو پی ریزی نماید.

 

 

 

احمدی بارها در قامت یک دیپلمات بعنوان سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر و نماینده مجلس ما در عرصه های بین الملل نشان داده که دانش وافی و کافی را بعنوان سفیر مجلس ایران را دارا می باشد.