رضا مؤذّن زاده

تائید صلاحیت مهندس رضا مؤذّن زاده

تائید صلاحیت مهندس رضا مؤذّن زاده توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی از حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو

تائید صلاحیت مهندس رضا مؤذّن زاده توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی از حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو .

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
حوزهٔ انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بزرگ‌ترین حوزه انتخاباتی استان آذربایجان شرقی است که شامل ۳ شهرستان تبریز ، آذرشهر و اسکو و جمعیتی بالغ بر ۱٬۹۰۱٬۶۶۱ نفر می‌شود که به تنهایی بیش از نیمی از جمعیت استان (۵۱ درصد) را شامل می‌شود. این حوزه تا پیش از سال ۱۳۷۹ خورشیدی (دوره‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس) با نام حوزهٔ انتخاباتی تبریز شناخته می‌شد که در این سال و همزمان با شروع دوره ششم مجلس شورای اسلامی باتوجه به تأسیس شهرستان‌های جدید آذرشهر و اسکو به حوزهٔ انتخاباتی تبریز، آذرشهر و اسکو تغییر نام داد. این حوزه ۶ کرسی از مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

شهرستان تبریز یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که در مرکز این استان واقع شده است. مرکز این شهرستان، شهر تبریز است که مرکز اداری و سیاسی استان است. شهرستان تبریز طبق آخرین تقسیمات کشوری از ۲ بخش، ۴ شهر، ۶ دهستان و ۶۷ روستا تشکیل شده است.
شهرستان آذرشهر در شرق دریاچه ارومیه واقع و از شمال محدود است به شهرستان اسکو، از جنوب به شهرستان عجب شیر و از غرب به دریاچه ارومیه. این شهر در جلگه و مسیر مراغه – تبریز قرار دارد.وبلندترین کوه شهرستان کوه کرکس در روستای هفت چشمه با ارتفاع ۲۵۸۰ متر واقع شده است. نام های قدیم این شهرستان ، دهخوارقان و توفارقان بود.
شهرستان اسکو در شرق دریاچه ارومیه با وسعت ۱۷۶۳ کیلومتر مربع قرار گرفته که از سمت شرق با شهرستان تبریز، از سمت شمال با شهرستان شبستر، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان آذرشهر هم مرز است. مرکز این شهرستان شهر اسکو می باشد. نام قدیم این شهرستان اوشکایا بود.

شکل گیری حوزه انتخاباتی تبریز از سال 1358 و شکل گیری حوزه انتخاباتی کنونی از سال 1366

مقرهای کلان : تبریز ( مرکز ) ، آذرشهر ، اسکو

بخش ها : مرکزی تبریز ، خسروشاه ، مرکزی آذرشهر ، گوگان ، ممقان ، مرکزی اسکو ، ایلخچی ، شهر جدید سهند