سیاستمدار ایران

تصویب طرح شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخابات مجلس

در نشست کمیسیون شوراها، ۸ نفر از نمایندگان طراح این طرح حضور داشتند و با مشورت آنها، ابهامات بررسی و رفع شد. ضمن اینکه یکی از اعضای شورای نگهبان نیز در جلسه کمیسیون حضور داشت.

گام اول «شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخابات»
مجلس نمایه
سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس از تصویب طرح شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخابات مجلس در این کمیسیون و ارجاع به صحن خبر داد.

به گزارش مشرق، اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: دستور کار اصلی این کمیسیون در جلسه امروز بررسی جزییات طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی مجلس بود زیرا ۲ فوریت این طرح در صحن علنی به تصویب رسیده بود.

بیشتر بخوانید:
هزینه نامزدهای انتخابات از کجا تأمین می‌شود؟ +جدول
سلیمی ادامه داد: در نشست کمیسیون شوراها، ۸ نفر از نمایندگان طراح این طرح حضور داشتند و با مشورت آنها، ابهامات بررسی و رفع شد. ضمن اینکه یکی از اعضای شورای نگهبان نیز در جلسه کمیسیون حضور داشت. 

وی افزود: چون بخش مربوط به منابع مالی انتخابات در قالب طرح  استانی شدن انتخابات مجلس، پیش از این در این کمیسیون بررسی شده بود، بررسی و  تصویب مجدد آن نیازمند صرف زمان زیادی در کمیسیون نبود لذا جزییات طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس در دستور کار صحن علنی فردا (سه شنبه سوم دی) قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس گفت: با توجه به رفع ابهامات و بررسی نظر شورای نگهبان، به نظر می رسد در صورتی که صحن علنی به طرح مذکور رای مثبت بدهد، اجرایی طرح شفافیت مالی منابع تبلیغاتی انتخابات مجلس به این دوره از انتخابات می رسد.