محمدکریم ثقفی

بحث استعفای رئیس جمهور

این روزها بحث استعفای رئیس جمهور از طرف نیروهای هر دو جناح مطرح می شود...... چرا؟

با سلام و عرض ادب

در چند روز اخیر زمزمه های استعفا و یا استیضاح رئیس جمهور از طرف نیروهای هر دو جناح چپ و راست در این شرایط حساس امروز شنیده می شود.در این بحث ذکر چند نکته ضروری به نظر می آید.

1- توجه به منافع ملی:بهتر است که در برهه حساس کنونی که سنگین ترین و سخت ترین تحریم های تاریخ ایران،بر روی اقتصاد کشور تحمیل شده است و بالطبع بار اصلی مشکلات پیش آمده بر دوش ملت است،تمام گروه ها و احزاب و افراد سیاسی و دارای منصب باید به منافع ملی کشور فکر نمایند و آن را در درجه اول اهمیت قرار دهند.

2-توقف دعواهای سیاسی و حزبی و عدم تخریب یگدیگر:دعوا و تخریب نیروهای انقلابی از سوی هر دو جناح باید سریعتر متوقف شود،مناقشات حزبی و دو قطبی کردن جامعه دیگر در بین آحاد ملت جایی ندارد.واقعا ملت از این همه دعوا،هجمه عیله یکدیگر،تهمت،چوب لای چرخ اقتصاد کشور گذاشتن،شایعه،دوروئی احزاب،و.... خسته و دلزده شده اند.لطفا لطفا لطفا  دیگر بس است،بخاطر رضای خدا،بخاطر منافع ملی ایران اسلامی،به احترام خون شهدا ،دست از بازیها و دعواهای سیاسی و حزبی بردارید.

3-واقعا اکنون استیضاح و یا استعفا رئیس جمهور چه گره ای از مشکلات کشور باز می کند؟ چه هزینه داخلی و خارجی بر کشور تحمیل می شود؟

آیا باعث اتحاد و انسجام نیروهای فعال سیاسی و اقتصادی احزاب مختلف میگردد؟آیا فشار اقتصادی و روانی که بر جامعه و ملت وجود دارد کمتر می شود؟ آیا تحریم ها کمتر می شود؟یا تولید داخلی رونق می گیرد و رشد اقتصادی ایجاد می شود؟آیا امنیت نظام و کشور بیشتر می شود؟و.....

4-اتحاد احزاب و نیروها: بجای پیشنهاد های هزینه ساز برای کشورو ایجاد دو قطبی و مچ گیری از یکدیگر،بهتر است نیروهای دلسوز و انقلابی احزاب دست در دست یکدیگر ،با همفکری و همدلی جهت برون رفت از مشکلات فعلی کشوراقدام نمایند و هر شخصی را که سد راه توسعه و پیشرفت کشور ، میشود را به مردم معرفی نمایند.